מבזקים

זעם על מירי רגב שלא שלחה נציג לדיון חירום על מצב חברות התעופה

בכנסת זועמים על מירי רגב. הכעס אינו רק  באופוזיציה, שם בכלל לא מתיייסת אליה אלא כבובה שעווה כנועה של ביבי. גם בקואליציה הפרלמנטרית זועמים עליה.

 

היום התקיים בכנסת דיון על מצב חברות התעופה נוכח משבר הקורונה. יושב ראש ועדת הכלכלה, יעקב מרגי היה חד משמעי בביקורתו על רגב הואיל ולדיון לא הופיע ולא במקרה שום נציג של משרד התחבורה.

 

מרגי אמר: ״אם משרד התחבורה (כלומר מירי רקב ע״מ) לא שולח נציג לדיון הוועדה על עתיד הענף התעופה, שלא יצפה כי משרד האוצר ימהר לעבוד בשבילו".

 

הדיון עצמוהתמקד בסוגיית מתן סיוע לחברות התעופה הישראליות, המתמודדות עם קושי כלכלי אדיר בעקבות הקורונה.
הוועדה הסכימה כי על הממשלה לוודא כי ענף התעופה הישראלי ימשיך לשגשג ולתפקד. תרומתו הכלכלית והאסטרטגית למשק הישראלי אינה מוטלת בספק, ועל כן על המדינה לקבוע תג מחיר לערך אסטרטגי זה.
.

יו"ר הועדה מרגי קונן כי "משבר הקורונה נמצא איתנו כבר ממרץ, ועדיין אין תכנית, ואין מתווה". כמו כן ציין כי מתקבל הרושם שאין יד מכוונת ומתכללת, הדיונים נקודתיים מדי ולא מתמקדים בענף כולו בצורה רחבה.

.
חברי הוועדה מכל הסיעות הביעו התנגדות נחרצת נוכח המתווה המסתמן ולפיו המדינה תרכוש מניות בשווי של כ-60% מהחברה. כלל חברי הוועדה הסתייגו מהרעיון של הלאמה, והבהירו כי אם ייצא לפועל מתווה זה, מניות המדינה יופקדו בידי 'נאמן חיצוני', וכפי שהציע משרד האוצר.

.

הוועדה תקיים שלשה דיונים נוספים בנוגע לענף התעופה:
א. אופן פיצוי הנוסעים שביטלו כרטיסי טיסה בגלל משבר הקורונה.
ב. הקמת שדה התעופה הנוסף (רמת דוד או נבטים).
ג. רשות שדות התעופה ובחינת התחרותיות בענף.

.

עניין מרכזי

 

 

דובר ועדת הכלכלה, ליאור רותם שיגר אלינו תגובה לידיעה. לדבריו, ״אני מבקש להדגיש כי הידיעה בעניין הדיווח על הדיון של ועדת הכלכלה אתמול, באשר למצב חברות התעופה הישראליות, רצוף ערבוב בין דיווח עובדתי על הישיבה לבין דעה. ככל שתרצו לפרסם דעה בעניין שרת התחבורה זה עניינכם בלבד. אך באשר לעובדות, אני לא מכיר זעם בכנסת על מירי רגב, בטח לא כזה שבא לידי ביטוי בישיבה עליה מדוות הידיעה. כמו כן, היו"ר מרגי לא התייחס בשום שלב לשרה מירי רגב באופן אישי ולא טען כלפיה טענה אישית. בנוסף לכך, לא נרשמה התנגדות נחרצת למתווה של שר האוצר, אלא התנגדות להלאמת החברה״.

.

הערת העורך רמי יצהר לתגובה: כחבר נשיאות מועצת העיתונות אני מחוייב לפרסם תגובה זו וכך אני עושה.

עם זאת נציין כדלהלן:

מר רותם היקר,

1. העובדה שאינך מכיר זעם על מירי רגב בכנסת, אינה הוכחה לנכונות הטענה. להיפך.

2. לא נטען אף לא ברמז שנשמעו טענות ישירות או אישיותכלפי שרת התחבורה אלא הביקורת על היעדרם של נציגי המשרד, דבר המצויין מפורשות בהודעתך לתקשורת.

3. בעניין הלאמת אל על, תגובתך היא ספין נמוך. שר האוצר ישראל כץ כלל לא מוזכר בידיעה אלא ההתנגדות להלאמה.

4. כדובר ותיק, מוכשר ומנוסה, אני מבין מה גרם לך לשגר תגובה זו. מקווה שהכל יסתדר לך. המשך יום נהדר.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עורך עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן