מבזקים

כיצד לבחור בהצלחה מומחה לקידום אתרים

כיום יותר מתמיד, נוכחות ונראות באינטרנט הם בסיסיות והכרחיות מבחינה שיווקית עבור כל עסק וארגון באשר הוא. כאשר התחרות ברשת גדולה מאוד כמעט בכל תחום שניתן להעלות על הדעת, חשוב לבחור בחכמה אנשי מקצוע ובפרט שירותי קידום אתרים מקצועיים ואיכותיים.

 

כפי שהתחרות בין אתרים שונים באינטרנט היא חריפה מאוד כיום כמעט בכל תחום עסקי, כך גם כמות החברות ואנשי המקצוע המתמחים בקידום אתרים אורגני ובשיווק דיגיטלי היא גדולה. כולם מנסים לשכנע אותנו שהם הטובים ביותר עבורנו, אך מנקודת המבט שלנו חשוב מאוד שנבחר בקפידה ונעבוד רק עם מומחה קידום אתרים מקצועי, מנוסה ואיכותי באמת. כיצד נוכל לוודא שאנחנו בוחרים בהצלחה מומחה לקידום אורגני של האתר? להלן מספר פרמטרים מרכזיים וראשונים בחשיבותם עליהם מומלץ לשים דגש בעת חיפוש אחר מומחה קידום אתרים.

 

רמה מקצועית גבוהה – כיום רבים קוראים לעצמם "מקדמי אתרים", לומדים כיצד לבצע כמה פעולות קידום בסיסיות ופשוטות ומתחילים לגבות כסף מלקוחותיהם. בפועל, קידום אורגני הוא עולם ומלואו, תחום עיסוק מקצועי עשיר בידע ובכלים שונים אותם יש להכיר ובהם יש לדעת כיצד להשתמש באופן נכון ואפקטיבי באמת. בעוד מדובר בתחום חדש יחסית מצד אחד, אך דינמי ומתפתח במהירות רבה מצד שני, חשוב ללמוד את עולם הקידום האורגני בצורה מקצועית ומסודרת, להשתפשף בתחום לאורך זמן תחת הנחייתם והדרכתם של מומחים מובילים בתחום ולהיות בקיאים בעולם הקידום באופן אמיתי ומעמיק. מקדם מקצועי חייב גם להישאר כל הזמן מעודכן בשינויים האחרונים של גוגל באלגוריתמים שלו ולהיות עם האצבע על הדופק באופן שוטף.

לכן, אל תחששו לשאול האם והיכן למד אותו אדם המציג עצמו כמומחה קידום אתרים, אילו קורסים מקצועיים עשה בתחום, כמה אתרים הוא כבר קידם בהצלחה בעבר וכו'. בחירה באיש מקצוע אשר אינו באמת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בתחום זה עלולה לגרום לאתר שלכם נזק של ממש, ולא רק לבזבז את זמנכם וכספכם.

 

ניסיון בתחום – אחת הדרכים היעילות ביותר לברר האם מומחה קידום אתרים מסוים הוא אכן בעל מקצוע איכותי ומקצועי כל כך כפי שהוא טוען, היא לבחון את הניסיון המעשי שלו בתחום. זו בדיקה סבירה והגיונית שנרצה לבצע בכל פעם שאנחנו שוקלים לשכור את שירותיו של מומחה או איש מקצוע. בררו כמה זמן פועל אותו מומחה לקידום אורגני בעולם ה SEO, כמה אתרים הוא כבר קידם והאם עשה זאת בהצלחה, מתי סיים את לימודיו בתחום והאם הוא כרגע מקדם גם אתרים אחרים (מה שיכול להעיד על מידת הבקיאות שלו ועד כמה הוא מעודכן בשינויים האחרונים והתכופים המאפיינים את עולם הקידום האורגני.

 

שקיפות ואמינות – בתור בעל מקצוע לו אתם אמורים לשלם מדי חודש, מומחה לקידום אתרים אמור להתנהל מולכם בשקיפות מלאה לא רק בנוגע לנתונים האישיים שלו (ניסיון, השכלה מקצועית וכו'), אלא גם בנוגע לתכנית הקידום שהוא מכין ומיישם עבור האתר שלכם, מצב האתר מבחינת קידום בכל רגע נתון, השינויים שהוא מחליט לבצע תוך כדי תנועה בהתאם לשינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש וכו'. את השקיפות הזו ניתן וצריך לצפות למצוא כבר בתחילת ההתקשרות ביניכם, כך שבמידה וכבר בהתחלה אתם מוצאים את עצמכם רודפים אחר המקדם עבור תשובות לשאלות שאתם מעלים בנוגע לקידום האתר – כדאי לבחון מחדש האם בחרתם את האדם הנכון.

בנוסף, כמובן שגם אמינות בעל המקצוע צריכה לשחק תפקיד משמעותי בבחירה שלכם, אך כאן כבר יכול להיות קשה הרבה יותר "לעלות" עליו. בכל זאת, נסו לבחון מהי תחושת הבטן שאתם מקבלים כאשר אתם משוחחים עם אותו אדם, כמו גם לבחון אתרים שונים שהוא מקדם כרגע (או קידם בעבר) ולראות את המיקומים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטויי מפתח רלבנטיים. בנוסף, בחנו בביקורתיות את האופן בו הוא מציג את הדברים ואת ההבטחות שהוא מעניק לכם – מקדם אשר מבטיח ללקוחותיו קידום של האתר למקומות מסוימים בתוצאות החיפוש ובתוך פרק זמן ספציפי, הוא מקדם לא אמין (או פשוט חסר ניסיון ולא מקצועי), שכן בתהליך קידום אורגני לא ניתן להבטיח שום דבר בוודאות. מקדם אמין יסביר זאת ללקוחותיו כבר בהתקשרות הראשונה ביניהם, ויעדכן אותם באופן רציף במקום לנסות להבטיח להם הבטחות שווא שישתיקו אותם ו"יורידו אותם מהגב שלו"…

 

תקשורת אישית מוצלחת – נקודה זו לרוב אינה מקבלת חשיבות רבה בבחירת בעלי מקצוע, שכן לרוב חשוב לנו הרבה יותר למצוא בעל מקצוע אמין ומקצועי אשר יבצע עבורנו את העבודה בצורה מוצלחת, מאשר להתעכב על התקשורת בינינו ועד כמה אנחנו מסתדרים אחד עם השני. אך כאשר מדובר בקבלת שירותי קידום אתרים, קיימת חשיבות רבה גם לאינטראקציה האישית בין הלקוח לבין המומחה לקידום אתרים – מדובר בבעלי מקצוע מולם תעבדו באופן שוטף, מדי חודש ולאורך זמן. זה לא שירות חד פעמי ומיידי אותו מבצע בעל המקצוע והולך לדרכו – כאן מדובר בבעל מקצוע אשר מלווה אתכם ואת האתר שלכם לאורך זמן וממש הופך לחלק ממערך השיווק של העסק שלכם. לכן חשוב שתסתדרו איתו בצורה טובה או לפחות סבירה, תרגישו בנוח "להציק" לו עם שאלות ותוכלו לנהל עימו שיחה נעימה וידידותית. בסופו של דבר, זה גם ישפיע ישירות על איכות העבודה שלו ועל היכולת המשותפת של שניכם להביא את האתר (והעסק שהוא מייצג) למקום טוב ורצוי.

 

לסיכום, בחירת שירותי קידום אתרים, וספציפית מציאת מומחה לקידום אורגני, היא מטלה חשובה מאין כמוה לה מומלץ להקדיש את מלוא הזמן ותשומת הלב. בחירה נכונה וחכמה היום, תביא את האתר ואת העסק שלכם למקום טוב יותר בתוך כמה חודשים או שנים. בחנו את בעלי המקצוע איתם אתם שוקלים לעבוד בקפידה, ולא תצטערו על כך אחר כך…

 

*** בשיתוף תמי לב – קידום אתרים בגוגל , מקדמת אתרים עם ניסיון משנת 2007.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן