מבזקים

לבנות קריירה עשירה ומשגשגת באמצעות תואר שני בחינוך

עולם החינוך נתפס עבור רבות ורבים כמקום הטבעי והמתבקש ביותר למצוא בו את תעסוקתם. לא מדובר רק באנשים אשר מגיל צעיר יודעים כי הם "מורים בנשמתם", אלא במגוון רחב ביותר של אנשים המגלים על עצמם בשלב זה או אחר בחיים כי הם טובים בהוראה, נהנים מהעברת ידע והקניית חינוך, מועצמים כתוצאה מסיוע וליווי של חניכים ותלמידים וכד'. עבור אנשי חינוך, בעלי תואר ותעודת הוראה, ששוקלים לפתח ולהתקדם בקריירה בתחום ישנם מסלולים שונים של תואר שני בחינוך המהווים את הדרך המקצועית והבטוחה ביותר לעשות זאת.

 

 

תואר שני בחינוך בהוראת שפות, ייעוץ חינוכי ועוד – מגוון תחומים להתמחות בהם

 

ניתן למצוא כיום מסלולי לימודים מגוונים ומעניינים עבור תואר שני בחינוך, המאפשרים להתמחות במגוון תחומים אשר אינם בהכרח "סטנדרטיים" או צפויים. האפשרות למקד את תחום העיסוק במסגרת התואר השני מאפשרת לרבות ורבים למצוא בדיוק את ה"נישה" שלהם בעולם החינוך, ולהתמחות בתחום ספציפי וממוקד המעניין אותם במיוחד. כמובן שניתן למצוא גם מסלולים כלליים שונים, דוגמת תואר שני בחינוך המעניק תעודת "מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי", המאפשרים להתברג במערכת החינוך במקום מרכזי ולהתקדם בה במהירות (בהתאם לכישורים ולאמביציה של בוגר/ת התואר, כמובן…).

 

בין המסלולים המגוונים והשונים של תואר שני בחינוך ניתן למצוא, למשל, התמחות בהוראת שפות (אנגלית, ערבית ועברית, עם אפשרויות להתמחויות בשפות אחרות בהמשך הקריירה), התמחות בתפקידים מקצועיים מבוקשים ומוערכים ביותר דוגמת ייעוץ חינוכי או חינוך לגיל הרך, תואר המתמקד יותר בתחומים ניהוליים דוגמת ניהול וארגון מערכות חינוך ותארים המתמקדים כאמור בתחומים ספציפיים ומרכזיים יותר דוגמת "הוראת מדעים לבית הספר היסודי".

 

מתחומי הלימודים היציבים והבטוחים יותר להשקיע בהם כיום

 

התזזיתיות חסרת התקדים וחוסר הוודאות השורר בשוק העבודה ובמשק כולו (עוד הרבה לפני ובלי קשר לקורונה, אך עתה ביתר שאת..) הופכים את הבחירה במסלול לימודים ותחום התמחות למאתגרת ומפחידה הרבה יותר. עולם החינוך הוא אחד התחומים היציבים והבטוחים ביותר מבחינה זו – אין תרחיש סביר בו המדינה (ושאר מדינות המערב) פשוט מפסיקה לתקצב את עולם החינוך וכלל בתי הספר ומוסדות החינוך הציבוריים והפרטיים מפסיקים לעבוד כלומר – ניתן לומר כמעט בוודאות מלאה כי לאנשי חינוך, ובמיוחד למחזיקים בהכשרות ותארים מתקדמים בתחום זה (דוגמת תואר שני), צפויה להיות תעסוקה בעתיד הנראה לעין, סביר להניח שלכל החיים.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן