מבזקים

17 מקומוני ״ידיעות תקשורת״ נסגרים ובצדק

48814263-08B4-464B-9747-115A10EB52E9

ידיעות אחרונות שבשליטת משפחת מוזס ובנק הפועלים סוגרת באיחור גדול את כל 17 המקומונים שלה המצורפים לגליונות יום שישי של העיתון שהיה פעם הנפוץ במדינה ועכשיו הועם זוהורו.

 

הסגירה נובעת מהפסדי עתק, מהיעדר פרסומות ברמה סבירה ומירידה דרסטית בתפוצת העיתונות המודפסת בישראל. מדובר בתופעה עולמית שרק מתחזקת. ואכן, העיתון המודפס מת. צורכים אותו רק עוד קשישים שמספרי המשקפיים שלהם עוד מאפשרים להם ראיית אות, זה לא אומר שהם מבינים את הכתוב או זוכרים מה נאמר.

 

העיתונות המקומית מתה גם כי העסקים המקומיים מקרטעים, אין חדשות אמיתיות, הכל ממילא מתפרסם ברשת האינטרנט על בסיס שוטף ובקיצור, במקומות רבים, אפילו בחינם מעטים טורחים לקחת מקומונים שלא לדבר על עיתונים ארציים שגם הם חסרי נחיצות של ממש.

 

שלושת העיתונים המודפסים: הביביתון, ידיעות ומעריב מתגוללים לא אחת בנקודות חלוקה ללא דורש. מי שכבר מנסה לעיין בהם נתקל בחדשות של אתמול וגם זה בתנאי שהחדשה לא אירעה מאוחר מדי בערב.

 

החלק הלא נעים נובע מכך שסגירת ידיעות תקשורת זורקת לכלבים כמאה עיתונאים ועובדי מערכת אחרים. כל הניסיונות של אנשי נוני מוזס להגיע להסדר מניח את הדעת כשלו ועכשיו נותרות רק ההאשמות ההדדיות.

 

עם זאת, בעידן החל״ת העובדים לפחות לא נותרים סתם מובטלים.

 

מנכ״ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין מסר בתגובה: "במסגרת ישיבת משא-ומתן שבה דנו היום עם הנהלת 'ידיעות' על הסכם שיסדיר את הפיטורים ברשת המקומונים, קיבלנו בתדהמה את ההודעה של הנהלת 'ידיעות' על כך שבכוונת החברה לסגור את כל רשת המקומונים ולשלוח הביתה 100 עיתונאים מוכשרים, מקצועיים, אשר עושים את עבודתם נאמנה בתנאים לא פשוטים, במיוחד מאז פרוץ הקורונה".
.
"בחודש האחרון ניהלנו משא-ומתן אינטנסיבי שמטרתו לגבש תוכנית הבראה מוסכמת שתאפשר את המשך פעילות הרשת ואת העסקתם של מרבית העיתונאים. לא ברור אם מדובר בכוונה אמיתית או בצעד טקטי שנועד להרתיע את העובדים על רקע עסקת הענק של רכישת מניות הבנקים מכספי החברה, שנועדה לבצר את שלטונו של נוני מוזס בחברה. הניסיון של הנהלת 'ידיעות' להאשים את העיתונאים ונציגיהם בסגירת הרשת הוא ניסיון מגוחך וחסר כל חיבור למציאות".
.
ב"ידיעות אחרונות" מאשימים את ארגון העיתונאים וטוענים כי ההתעקשות שלהם היא שדחפה את ההנהלה לקבלת החלטה כזו: "לאחר ניסיונות רבים וכנים מצד הנהלת הקבוצה להבריא את רשת המקומונים, ומשלא נולדה האפשרות להגיע להסכמות, נאלצנו לקבל החלטה על סגירת הרשת", אומר שלא לייחוס גורם המקורב לעיתון.

 

אגב, אנחנו ב״עניין מרכזי״ מוכנים לקלוט כמה כשרונות יוצאי דופן.

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן