מבזקים

שני שלישים מהחרדים בלונדון נדבקו בנגיף

מחקר שערך צוות בראשותו של ד"ר ניל סטון, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים האוניברסיטאי בלונדון, בשיתוף בית הספר ללימודי היגיינה ורפואה טרופית, ו ממצאים מדהימים לפיהם 65% מחברי הקהילה החרדית בלונדון נדבקו בקורונה. מדובר על נתון שהוא בלי ספק מהגדולים בעולם.

 

נמסר כי המחקר נערך ביוזמת ראשי הקהילה החרדית בלונדון עצמם, שביקשו לבדוק את אחוזי ההידבקות לאחר שנגיף הקורונה התפשט במהירות בקהילה. לדעת עורכי המחקר, המצב הסוציו-אקונומי והדיור הצפוף של האוכלוסיה החרדית הם מהגורמים לשרשרת הדבקה מהירה. שיעור ההדבקה גבוה במיוחד בקרב מבוגרים ותלמידי תיכון ועומד על 75 אחוזים.
.
החוקרים קובעים כי "מיעוטים אתניים ודתיים נפגעו באופן לא פרופורציונלי על ידי נגיף הקורונה ברחבי העולם. הקהילה היהודית החרדית נפגעה קשות מהמגיפה. קבוצת אוכלוסיה זו חולקת מאפיינים דומים עם מיעוטים אתניים אחרים, כולל משפחות גדולות יותר, שיעורי צפיפות ביתיים גבוהים ורמה סוציו אקונומית נמוכה יחסית. חקרנו את האוכלוסייה היהודית החרדית בבריטניה כדי להבין כיצד התפשט נגיף הקורונה בקהילה זו". אחוז הנדבקים הכללי בלונדון עומד על 11 אחוזים בלבד.

אגב, גם במקומות אחרים בעולם, אחוז ההדבקה בקהילה החרדית גבוה מהמקובל בחברה הסובבת.

 

מושל ניו יורק אנדרו קואומו איים בעבר לנקוט צעדים דראסטיים נגד הקהילה בעיר נוכח התנהלות הקהילה החרדית בתפוח הגדול.

 

צריך לציין כי הקהילה החרדית היא סגורה וייחודית. נתוני התחלואה והתמותה בקהילה בכל העולם היא מדאיגה וקשה. אין לשכוח שהחרדים הם חלק מעם ישראל. לאמונתם, העם היהודי מתקיים בזכות אורח החיים המיוחד שלהם. אין באנשים אלה הרוע שהחילונים מייחסים להם בטעות. נכון שישנם גם אנשים בקהילה פה, שם ובכל העולם, המתנהגים באופן דווקאי להכעיס, אבל רובם ככולם, כולל בתמלום האילוסטרציה הם אנשים טובים הרוצים בטובת הכלל.

חבל שהמגפה גרמה לקרע כה גדול בעם היהודי וביחס הגויים לחרדים.

.

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

.

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן