מבזקים

אזהרות מסע חמורות לתיירים ישראליים בחו״ל

E56D7291-D8C4-4B8B-A6F8-93D8D45BD641

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרות מסע לשורה של מדינות כשהחשש הוא מפני פגיעה אפשרית בישראלים בידי גורמים איראניים.

בהודעה צויינה ההערכה לפיה איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים. "זירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, אבו דאבי, דובאי, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, כמו גם מדינות במזרח התיכון בהן מבקרים ישראלים כמו טורקיה, ירדן ומצרים".

.

במטה ציינו בהקשר זה את פיצוץ מטען החבלה בסוף ינואר סמוך לשגרירות ישראל בהודו, וכן את פעילותם של ארגוני הטרור ברחבי העולם. "ארגוני הג'האד העולמי, בדגש על המדינה האסלאמית (דאע"ש) ותומכיהם ממשיכים להפגין מוטיבציה ולהוציא אל הפועל פיגועים במדינות שונות בעולם, כולל במדינות בהן מבקרים ישראלים", נכתב באזהרות המסע לעונת התיירות המתרחבת.

.

עוד מוזהרים הישראלים כי "מוקדי הפעילות המרכזיים של ארגוני הג'האד העולמי הם באזור הסהל בדגש על מאלי ובורקינה פאסו, מרכז אפריקה, בדגש על צפון ניגריה והמדינות השכנות. במזרח התיכון – בדגש על סיני, באסיה – בדגש על מלזיה, אינדונזיה, חבל קשמיר בהודו ודרום הפיליפיניים. כמו כן, עודנה קיימת מוטיבציה של פעילי הג'האד העולמי לבצע פיגועים במדינות המערב. יוזכר כי בשנה האחרונה בלטה קריאה מפורשת של הנהגת דאע"ש לפעילי הארגון בסיני ובסוריה, לפגוע בישראלים".

.

האזהרות מגיעות עם פתיחת מעבר טאבה לתיירים ישראליים במסגרתם יתאפשר ל-300 למחוסנים ומחלימים לרדת לסיני מידי יום.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן