מבזקים

קרומים אחרי לידה טבעית: הגורמים, אחריות הרופאים, ואפשרות רשלנות רפואית

השליה היא המערכת שתומכת בחיי התינוק ברחם, וזמן קצר לאחר הלידה, היא נפלטת מהגוף באופן טבעי ובשלמותה.

במצב בו השליה אינה נפלטת מהרחם עד לפרק זמן של חצי שעה לאחר הלידה, או שהיא אינה נפלטת בשלמותה, עלולים להיווצר קרומים אחרי לידה טבעית, לצד פגיעות חמורות אחרות כמו אובדן כמויות משמעותיות של דם או התפתחות זיהומים, ופגיעות אלו עלולות להשפיע באופן חמור על האם.

השלכות קרומים אחרי לידה יכולות להיות הרסניות

רוב הפרעות השליה מנוהלות היטב, אם הרופאים והצוות הרפואי מפקחים על מצב האם והתינוק ומזהים בזמן כל סימן למצוקה.

יחד עם זאת, בחלק מהמקרים, כשהרופאים אינם מפקחים על פליטת השליה בזמן או כשאינם מבחינים שנותרו חלקי שליה בגוף האישה, ההשלכות עשויות להתבטא בהיפרדות שליה והיווצרות קרומים אחרי לידה טבעית, שעלולים להוביל להשלכות הרסניות וטראומטיות שיכולות להיות להן השפעות פסיכולוגיות וגופניות מתמשכות על אימהות, על בני זוגן ועל משפחותיהן.

דימום מוגזם בנרתיק לאחר הלידה יכול להעיד על הפרעות שליה, ואם אישה חווה אובדן דם מוגזם לאחר הלידה, הרופא צריך להכיר במצב בזמן ולטפל בו לפני שייגרם לאישה נזק חמור יותר.

שגיאות רפואיות שמובילות להיווצרות קרומים אחרי לידה טבעית

ברוב המקרים, רופאים אינם יכולים למנוע מצבים של הפרעות שליה, אבל הם יכולים לאבחן את המצב ולטפל בו בזמן. יחד עם זאת, היו מקרים בהם האם נאלצה לסבול בגלל רשלנות של רופא. כמה טעויות רפואיות שעלולות להוות סכנה לחיי האם במקרים של קרומים אחרי לידה טבעית הן:

  • הרופא לא אבחן את להפרעות השליה בזמן, מה שהוביל להחמרת הבעיה.
  • הרופא לא סיפק טיפול מתאים ובזמן להפרעות שליה.
  • הרופא טעה במתן טיפול בהפרעות שליה, שהוביל לאובדן דם חמור, וגרם לקושי בקרישת הדם.
  • הרופא לא עקב מקרוב אחר מצב המטופלת שדיווחה על תסמינים כמו כאבים, דימום בנרתיק או רגישות, שמצביעים על קרומים אחרי לידה טבעית.

תביעת רשלנות רפואית על הזנחת טיפול המעקב לאחר הלידה

נשים ובני זוגן זכאיות לתשובות לגבי מה שקרה במהלך הטיפול, או העדר הטיפול, שאישה קיבלה לאחר הלידה, כי אם משהו השתבש, יש ערוצים שאפשר לעבור כגון קבלת ייעוץ משפטי על תביעת רשלנות רפואית.

עורך דין שמתמחה בתחום יזמין מומחה רפואי שיבדוק את האפשרות להגיש תביעה נגד הרופא או בית החולים, וילווה את האישה ובן זוגה עד למיצוי ההליכים עם האחראים.

עורכי דין לרשלנות רפואית מלווים נפגעות ומשפחות עד להשגת הפיצויים ההולמים

רשלנות רפואית שקשורה להפרעות שליה אינה נדירה. מדי שנה, בני זוג מדווחים על מקרים רבים של רשלנות רפואית כזו, ונשים דורשות פיצויים על סבלן.

אם סבלתן מהפרעות שליה או סיבוכים בעקבות קרומים אחרי לידה טבעית, והרופא לא אבחן את המצב ולא טיפול בו בזמן, חשוב שתקבלו ייעוץ משפטי מעורך דין לרשלנות רפואית על מנת לדון באפשרויות המשפטיות שלכן, להגיש תביעת רשלנות רפואית ולתבוע פיצויים בגין הנזקים.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן