מבזקים

כתב אישום יוגש נגד הישראלי שהועלם בחשד לעבירות ביטחוניות

לפרקליטות לא היתה אפשרות אחרת ולכן על פי דרישת בית המשפט יוגש נגד האזרח הישראלי שנעצר לפני יותר מחודש כתב אישום – אחרת בית המט היה משחררו מן המעצר שבו הוא נתון מבלי דנמסרו לציבור פרטים כלשהם. עצם הכילוי על דבר המעצר נכפה על הפרקליטות בלחץ התקשורת שפנתה לשם כך לבית המשפט.

היום הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע עליה חתומה הפרקליטות כנגד הישוד בעבירות חמורות נגד ביטחון המדינה. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו של החשוד עד ליום שני ועד אז תגיש פרקליטות המחוז הדרומי כתב אישום נגדו.

עורכי הדין אביחי חימי ומשה ויס שמייצגים את החשוד אמרו בדיון: "נמתין לכתב האישום ולחומרי החקירה על מנת שנוכל להגיב".

עם הגשת עתב האישום ישוחררו מעט פרטים נוספים על הפרשה והכוונה היא לבקש להאריך את מעצרו עד גמר ההליכים נגדו

רודם דיווחנו: ביקורת חריפה של בית המשפט המחוזי על התנהלות גורמי הביטחון והפרקליטות בפרשה החדשה של מעצרו של אזרח ישראלי בחשד לעבירות ביטחון.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, אמנם האריך את מעצרו של האזרח עוד בארבעה ימים אבל עד אז על השלטונות להחליט האם להגיש נגדו כתב אישום או להציג פריצת דרך בחקירה – אחרת יש לשחררו מיידית.

מדובר בפרשה עלומה המעוררת תהיות על מדיניות המדינה ועל הקלות הבלתי נסבלת שבה אזרחים נעצרים, נעלמים ובתי המשפט מוציאים צווי איסור פירסום גורפים בעניינם.

דבר המעצר הגיע לידיעת הציבור רק לאחר פנייה עיקשת של ידיעות אחרונות והארץ ופנייתם של כלי תקשורת אלה לבית המשפט. היום כתב סגן נשיא המחוזי דברים חד משמעיים המהווים ביקורת נוקבת על ההתנהלות של הפרקליטות:
"נראה לי שמישהו לוקח אתכם באף למעלה לעצים, והענפים הם חלשים. באופן כללי הסיפור לא מרשים, עליתם לשלושים אלף רגל. אני מציע להתחבר לקרקע המציאות".

השופט המשיך בביקורת על הפרקליטות, שטרם הגישה כתב אישום בפרשה: "הכותרות טובות לשלבים הראשונים או לאינטרסים אחרים, והעובדות ידועות לכם כבר הרבה זמן. אם העובדות מאפשרות כתב אישום, תגישו כתב אישום. התמונה הכוללת מאוד לא מרשימה ומיצתה את עצמה. לא נראה לי שיש כאן משהו דרמטי, שהצלנו את מדינת ישראל באופן משמעותי".

"את האמת מחפשים בזמן מעצר, וגם לזה יש גבול. אנחנו באותה רמת חיפוש די הרבה זמן. עוד מאותו דבר לא מצדיק המשך מעצר".
למרות הביקורת, החליט השופט להאריך את מעצר החשוד עד ל-11 ביולי – ואמר כי על המדינה לגבש עד אז עמדה אם להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, או לשחרר את החשוד.

נציג הפרקליטות ביקש לשנות את ההחלטה ויטען בפני בית המשפט בדלתיים סגורות.

אתמול הותר לפרסום כי האזרח עצור זה יודש ימים בחשד לביצוע עבירות ביטחונית חמורות וקשות שחותרות נגד ביטחון המדינה. בית המשפט הורה אצמול לשחררו אך הפרקליטות ערערה על כך וקיבלה עוד ארבעה ימי מעצר.
חמורה גם העובדה שהעצור היה מנוע מפגש עם עורך דין במשך 20 ימים. לדיון בבית המשפט היום הגיעו רבים מבני משפחתו.

פרקליטיו של החשוד, עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, מסרו בתגובה לפרסום הפרשה: "למרות הכותרת הבומבסטית מדובר בחשד שייגמר בקול ענות חלושה. מרשנו הוא אזרח נאמן למדינת ישראל ולא בכדי בית המשפט הורה היום על שחרורו".
צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה עד יום חמישי הבא.

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן