מבזקים

רשימת הציוד שחשוב להביא לחדר הלידה

מסמכים, ציוד היגייני בהישג יד ובגדים לך ולתינוק יעזרו לך להתכונן לתאריך הלידה המשוער ולעבור את החוויה בהצלחה. הנה כל מה שאת צריכה לדעת

 

כ-180 אלף לידות מתרחשות מדי שנה בעשרות מרכזים רפואיים שמפוזרים ברחבי הארץ. על אף מאמצים ומשאבים רבים שמושקעים על ידי בתי החולים בשדרוג חדרי הלידה והיולדות, יש גם להורים אחריות מסוימת. האחריות כוללת הכנת תיק לידה כבר בשבוע 36 ובדיקה מראש של כל הציוד החשוב.

תיק עבור חדר לידה מתחילים להכין עם איסוף המסמכים הרלוונטיים של שני בני הזוג ובהם תעודות זהות, כרטיס מעקב הריון, תכנית לידה, כרטיס מגנטי של קופת החולים ופרטי חשבון בנק. משם ממשיכים לכל הציוד שקשור להיגיינה, ללידה ולהנקה ולבסוף מסיימים עם ציוד לתינוק.

 

מה כדאי שיהיה לך בהישג יד?

 

רשימת הציוד להיגיינה היא החשובה והרגישה ביותר. רצוי לשים בתיק מבעוד מועד כלי רחצה ובהם סבון נוזלי, שמפו, מברשת שיניים ומשחת שיניים ולא לשכוח מברשת שיער, חלוק או מגבת גדולה, כפכפי גומי למקלחת, גרביים, תחתונים חד פעמיים, אסלניות, פדים היגייניים, מטליות לחות, גומיות לשיער, שפתון לחות ובמידת הצורך גם משקפיים.

 

נשים בחדר לידה צריכות שיהיה להן בהישג יד בקבוק מים אישי, כריכים, פירות וחטיפי אנרגיה. אלה דברים שכדאי להכניס מראש לתיק הלידה כי הם יעילים גם במהלך ההתאוששות, או אפילו כאשר חברים ובני משפחה מגיעים לביקור.

בתוך כך, כדאי לשים בתיק ציוד ללידה עצמה ובו שמן שקדים בתוך בקבוק סגור לעיסוי פריניאום, גרביים אלסטיים וכל מה שעוזר להירגע – החל מתרופות אלטרנטיביות ועד כרית חמה. אימהות רגע אחרי הלידה מבקשות בדרך כלל קרם גוף, קרם לחות לפנים, כותונת לילה ונעלי בית ולא צריך לחכות לרגע האמת כדי להתחיל לחפש איפה לקנות אותם בבית החולים.

 

בין ההנקה ליציאה הביתה

 

הציוד היחיד שלא מגיע מבית החולים וצריך להיות בתיק בנוגע להנקה הוא חזיית הנקה, פדים ומשחה לפטמות. את המשחה והפדים אפשר לבחור לאחר התייעצות עם חברות או בנות משפחה שכבר עברו את התהליך, אלא אם לא מדובר בלידה ראשונה וכבר הספקת לצבור את הניסיון הנדרש.

בשלב האחרון של הכנת תיק הלידה מכניסים את הציוד והדברים של התינוק. כדאי לשים בגדים ליציאה הביתה בהתאם לעונות השנה, להוסיף כובע ושמיכה ולהכניס כמות מספיקה של מוצצים, טיטולים, מגבונים לחים וכפפות או גרביים לידיים. במקביל, יש לדאוג למושב בטיחות לרכב כי בלי זה לא ניתן לעזוב את מחלקת היולדות.

 

כל מה שקשור לתיעוד החוויה בבית החולים יכול להיות באחריות בני הזוג. עם זאת, אפשר בהחלט לנצל את השבועות המרגשים שלפני התאריך המשוער כדי לשים בתיק מצלמה, נייר ועט וסוללות רזרביות או מטען לנייד.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן