מבזקים

בלעדי: נתניהו מוכן לרוטציה שבה יוחלף עם פתיחת משפטו

בלעדית ל״עניין מרכזי״: התפתחות מעניינת במגעים מאחורי הקלעים במטרה להקים אחרי הכל ממשלת אחדות ולהמנע מסיבו בחירות נוסף.

 

לעניין מרכזי נודע כי בנימין נתניהו הביע היום  לראשונה אי פעם הסכמה לרוטציה בראשות הממשלה כשהראשון למלא את התפקיד יהיה בני גנץ ולא הוא. עם זאת ביבי מבקש שלא להיראות מודח עתה ומבקש הנחה קטנה.

 

נתניהו מבקש מגנץ וממפלגתו מחווה אישית ולפיה תחילת הרוטציה תתבצע לא מייד בתחילת כהונת ממשלת האחדות אלא כחלוף חודשים ספורים ביום פתיחת משפטו. על פי הצעת נתניהו, גנץ יחל לכהן באותו יום למשך שנתיים ובסיומן יועבר השרביט לנציג הליכוד.

 

ההצעה של נתניהו נתקלת בהתנגדות פנימית לא פשוטה בתוך כחול לבן. יאיר לפיד ובוגי יעלון מתנגדים לכהן ולו יום אחד בממשלה בראשות נתניהו. בני גנץ לא אמר את דברו והוא בודק את השטח.

 

את ביצוע היוזמה לחידוש מעשי של המשא ומתן הקואליציוני מוביל יושב הראש הכנסת יולי אדלשטיין. הפגישה הבאה בין צוותי המשא ומתן יתקיים ביום ראשון במשכן הכנסת.

 

בינתיים נחלש מאוד מעמדו של נתניהו גם בליכוד. הכינוס של כמה אלפי תומכים, חלקם סתם חוליגניסטים שקיללו ואיימו אפילו על העיתונאים ששמו נפשם בכפם והגיעו לסקר את מצעד האיוולת המטופש עם דברי הטיפשות האופייניים של מירי רגב, הכינוס הזה כשל ורק הדגיש את גסיסתו הפוליטית של ביבי אפילו במפלגתו.

 

הבעיה בהצעת הפשרה של ביבי היא שנתניהו נחשד שינסה לדחות את תחילת משפטו עד אין קץ ועל כן אפשר שתקופת המעבר בראשות נתניהו תוגבל לתקופה של עד 120 יום.

 

בכל מקרה מדובר בהתפתחות מסקרנת. כמו תמיד, עניין מרכזי הוא הראשון לדווח בלעדית על המתחולל מאחורי הקלעים בקרבת נתניהו ובקשר לפרשיות השונות הקשורות להעמדתו לדין.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן