מבזקים

מושחתים, (לכאורה) לגמרי נמאסתם

ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, הסתיימה חקירה שכללה מספר פרשיות בעניינם של אברהם קוגמן, יעקב פרץ ראש עיריית קרית אתא, שמואל סיסו ראש הועדה הקרואה בתל מונד, דורון אביטן יועץ השר (לשעבר) להגנת הסביבה, אבישי כהן מנכ"ל חברת יפה נוף ואחרים. החקירות עסקו בחשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

.

במסגרת החקירה נבחנו מספר אירועים בהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני ₪ לחשוד המרכזי, אברהם קוגמן- מתווך, בתמורה לקידום ענייניהם והשפעתו של קוגמן על עובדי ונבחרי ציבור ברשויות מקומיות ובחברות ממשלתיות לפעול לטובתם.

.

החקירה הגלויה החלה ביום 04.11.2019, בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז.

.

עם סיום החקירה עמדת המשטרה הינה כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד:

אברהם קוגמן בעבירות של שוחד והלבנת הון, בחשד שקיבל לכאורה בהזדמנויות שונות ובאירועים שונים, טובות הנאה- כסף, מבעלי חברות הנדסה ותשתיות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם ולקדם ענייניהם בקרב רשויות מקומיות וממשלתיות.

.

דורון אביטן יועץ השר (לשעבר) להגנת הסביבה, בעבירה של מרמה והפרת אמונים בחשד שפעל לכאורה לקדם את ענייניו של קוגמן וחברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית בעבור חברה ממשלתית בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

.

אבישי כהן מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר, בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים, בחשד שפעל לכאורה לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות החברה, עבור חברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית, כל זאת בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

.

כמו כן נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים נוספים בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס.

.

לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות שנחקרו נגד יעקב פרץ וכן לא נמצאה תשתית ראייתית נגד שמואל סיסו בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בטוהר המידות הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים.

.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן