מבזקים

שאלות נפוצות על דרכון פורטוגלי

ממשלת פורטוגל קיבלה החלטה בשנת 2015 כי יהודים אשר יצליחו להוכיח כי הם צאצאים של הקהילה היהודים שהייתה בעבר בפורטוגל, יוכלו לקבל אזרחות מהמדינה. רבים מהישראלים כבר ניצלו את ההחלטה הזו והוציאו דרכון פורטוגלי ורבים נמצאים בתהליך ההוצאה או המחשבה על להוציא פספורט. אם יש לך שורשים בפורטוגל או ספק אם יש לך שורשים במדינה זו, יכול להיות שיש לך שאלות רבות על התהליך.

 

מי יכול להוציא דרכון פורטוגלי?

 

כפי שנכתב, צאצאים של יהודים שחיו בפורטוגל, יכולים להגיש בקשה להוצאת הדרכון הפורטוגלי. על מנת להגיש את הבקשה ולקבל תשובה חיובית, יש להגיע עם הוכחות לכך שיש לך שורשים בקהילה היהודית בפורטוגל. מי שלא מחזיק בהוכחות, לא צריך להתייאש. עליו לפנות לאנשי מקצוע שחוקרים אילנות יוחסין ולבקש מהם למצוא עבורו הוכחות.

 

מה היתרון של דרכון פורטוגלי?

 

אמנם הוצאת דרכון פורטוגלי אינה נחשבת לפופולארית ולא תמיד נשמעת זוהרת, אך יתרונותיה גדולים. ממש כמו הוצאת כל דרכון או אזרחות אירופאית, כך גם הוצאה של הדרכון הפורטוגלי מעניקה אפשרות לגור באירופה, לטייל בה לאורך זמן שאינו מוגבל, לעבוד ולזכות לתנאים סוציאליים רבים. כיוון שפורטוגל היא חלק מהאיחוד האירופאי, מי שמחזיק באזרחות במדינה זו, חופשי להתנהל בכל אירופה. נוסף לכך, האזרחות האירופאית יכולה להקל על קבלת ויזת עבודה לארה"ב.

 

כמה זמן אורך תהליך הוצאת הדרכון?

 

כדאי לדעת כי תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי אורך זמן ואינו מידי. התהליך כולל איסוף המסמכים השונים, כולל הוכחות ותעודות. הגשת התיק ואיתו כל הממצאים אל הקהילה היהודית. יש לקבל אישור מהממשלה ולבסוף אפשר להוציא תעודת זהות ודרכון בקונסוליה הישראלית. כל התהליך אורך לפחות שנה ויכול להימשך כשנתיים. גם אם נדמה כי מדובר בתהליך ארוך, חשוב להבין כי הוא לכל החיים וגם הצאצאים של מוציא הדרכון נהנים ממנו באופן אוטומטי.

 

האם מדובר בתהליך בירוקרטי מסובך?

 

מי שלא מכיר את התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי עלול לחשוש ממנו. כמו תהליכים רבים, גם זה תהליך בירוקרטי שדורש מילוי טפסים והצגת אישורים בשלבים שונים בהתאם לשלב ולבקשה. רבים אשר אינם מכירים את התהליך יכולים למצוא כי הוא מורכב ומסובך. במקרים רבים קל, נוח, מהיר ונכון יותר לפנות לחברה המתמחה בתחום זה במקום לנסות להתמודד לבד עם הבירוקרטיה ואף לפגוע בתהליך.

 

מה חשוב לדעת על החברה שמסייעת בתהליך?

 

חברה אשר יכולה לסייע לך בתהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי צריכה להביא מומחיות בתחום. עליה לבוא עם ניסיון והוכחות לכך שכבר הוציאה לרבים פספורט ועליה להחזיק באנשי מקצוע מתאימים. אנשי מקצוע אלו יהיו עורכי דין ואנשים שמומחים בחיפוש הוכחות אחר קיומו של אילן יוחסין. דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא זמן הטיפול בבקשה, שאמור להיות סביר ולא מהיר או איטי מדי.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן