מבזקים

מתי צריך לקחת ערבות בנקאית?

ערבות בנקאית היא האפשרות הטובה ביותר שעומדת היום לרשות בעלי נכסים המעוניינים להבטיח את האינטרסים שלהם אל מול השוכרים. הערבות הבנקאית היא בטוחה בגובה סכום מסוים, שניתן יהיה לפדות אם תתבצע הפרת חוזה מטעם השוכר (את התנאים המסדירים הפרה יש כמובן לסכם מפורשות בחוזה) מה כולל התהליך? אילו התנגדויות הוא עלול לעורר? ומתי צריך לקחת ערבות בנקאית? כל התשובות כאן בכתבה.

 

מה כולל ההליך להוצאת הערבות?

 

הערבות הבנקאית היא הליך אותה מבצע השוכר כחלק מהסכמתו להתקשר בחוזה שכירות הכולל בטוחה של ערבות בנקאית. את הערבות הבנקאית יש להנפיק מהבנק ולצורך כך יש להפריש סכום מהעובר ושב או מהשקעותיו של השוכר, שיעמדו לרשות הבנק במועד הפירעון. בדרך כלל נהוג להעמיד ערבות בנקאית בגובה סכום של שלושה חודשי שכירות בתוספת עמלה העומדת על ממוצע של 4%  לכל שנת שכירות.

 

יתרונותיה של הערבות

 

לערבות הבנקאית ישנם יתרונות רבים, ראשית באמצעותה ניתן להבטיח שבעל הנכס יוכל לגבות את החוב של השוכר אם זה לא שילם את תשלומיו השוטפים או שאינו מעוניין להתפנות מהנכס. שנית, כדי לפדות את הערבות אין כל צורך בפתיחת הליכים משפטיים כנגד השוכר, בעל הנכס יוכל להתנהל ישירות מול הבנק של השוכר ולגבות את חובו, בדרך כלל לאחר בדיקה, שיבצע הבנק. אם הבנק יסרב לפדות את הערבות או יערים קשיים, ראשי בעל הנכס לתבוע את פדיון הערבות דרך ההוצאה לפועל, גם כאן ללא כל צורך בפתיחת הליכים משפטיים, מנגד עומדת לרשות השוכר הזכות להגיש ערעור והתנגדות לפדיון הערבות בטווח של 30 יום.

 

חסרונותיה של הערבות

 

על אף שערבות בנקאית ידוע כאחת מהאפשרויות הטובות ביותר העומדות לרשות בעלי נכסים, המעוניינים להבטיח את השקעתם זו אינה בטוחה מושלמת. שכן, על מנת להוציא אותה ולסיים אותה נדרש לגשת לבנק, כמו כן, היא כרוכה בעמלות, דבר זה עלול לעורר התנגדות מצד שוכרים, שאינם מעוניינים להקטין את הנזילות השוטפת שלהם וגם אינם מעוניינים לשלם עמלות אלו, כלומר מראש בעל הנכס מתנהל מול שוק מצומצם יותר, שמסכים לסוג בטוחה זה. חסרון נוסף המיוחס לערבות בנקאית נוגע לגובה הערבות, הרי בשונה משטר חוב למשל, שבו אין הגבלת סכום על החוב, הערבות הבנקאית קבועה מראש וניתן לקבוע את סכומה עד שלושה חודשי שכירות. מצב זה מעמיד את בעל הנכס בסכנה אם השוכר לא מפנה את הנכס בטווח של שלושה חודשים ואם גובה הסכום אינו מכסה את הנזקים, שהותיר השוכר בנכס.

 

מתי צריך לקחת ערבות בנקאית?

 

במקרים בהם בעל הנכס חושד, שהשוכר שמצא אינו יוכל לעמוד בהתחייבויות הכספיות השונות עליו לשקול את האפשרות ללקיחת ערבות בנקאית כתנאי חתימה על חוזה השכירות. הוא יכול לעשות זאת כבטוחה העומדת בפני עצמה או בנוסף לבטוחות אחרות.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן