מבזקים

למזלם של הפלסטינים, צה״ל הוא ההומני בצבאות תבל

צה"ל הוא הצבא ההומני בתבל. הוא אינו מהסס לבטל מבצעים שעמלו עליהם שנים מחשש לפגיעה בילדים ובבלתי מעורבים. בקרות אירועים חריגים הצבא אינו מהסס לחקור את עצמו באובייקטיביות ולהסיק מסקנות במידת הצורך.

היום מפרסם הצבא את ממצאי תחקיר של ירי מטנק לעבר אזרחים במהלך שומר החומות. יינקטו צעדים פיקודיים נגד לוחמים בעקבות ירי לעבר אזרחים ברצועת עזה, ופגיעה באחד מהם במהלך מבצע "שומר החומות". מדובר בחקירה ראשונה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) של אירוע במבצע.

בתקרית בוצע ירי מקלע של טנק על מנת להרחיק שלושה פלסטינים בלתי מעורבים ששהו סמוך למרחב הגבול. מהתחקיר עלה כי הירי בוצע בניגוד להנחיות. בעקבות כך, מפקד המחלקה שהורה על הירי יודח מתפקידו ומשירות בצה"ל.

יינקטו הליכי הדחה גם נגד הלוחם שירה ומפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה יקבל נזיפה. התחקיר הוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי שאמר כי מדובר ב"אירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

מה ישראל רוצה להשיג ממבצע שומר החומות? | האזינו לפרק של "עוד יום"

האירוע קרה לקראת סוף המבצע. מדובר בטנק של חטיבה 7 שהוכפף לפלוגה של גדוד 50 בנחל. לא ניתן לאמת אם הפלסטיני שנפגע מת או נפצע.

מתחקיר ראשוני של המבצע עלה כי לחמאס נגרם נזק כבד ביכולות אותן צבר במהלך התעצמות שנמשכה שבע שנים מאז סיומו של מבצע "צוק איתן". עם זאת, בצבא לא יודעים לומר אם הושגה הרתעה משמעותית ולכמה זמן.

גורמים צבאיים ציינו כי בכל נקודת מפגש בין כוחות צה"ל למחבלים הייתה ידו של צה"ל על העליונה – ובכך אוסף האירועים העניק לצבא ניצחון טקטי בכל מפגש. הניסיונות של חמאס לבצע פיגוע חדירה על ידי כניסת מחבלים לאחד היישובים סמוכי הגדר באמצעות תוואי תת קרקעי סמוך למכשול הקרקעי – נכשל.

גם הניסיונות של חמאס לפגוע ביעילות מערכת כיפת ברזל על ידי שיגור מטחים של עשרות רקטות למספר כיוונים והוצאת פיגועים מהאוויר ומהים – כשלו. גורם צבאי הודה כי הכישלון היחיד של צה"ל במערכה מול ארגוני הטרור בעזה היה באי היכולת למנוע ירי תלול מסלול, דוגמת רקטות ומרגמות, לעבר שטח מדינת ישראל.

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן