מבזקים

מדוע כאן ובעולם לא חוזרים לסגרים ולמה אתה עלול למות מזה

אתמול נתגלו כ-2,200 מאומתים חדשים והמגמה היא – עלייה מתמדת. בסיבוב הקודם, במצב הזה היינו כמעט בסגר. עכשיו – כמעט כלום. זה לא מיקרי. זה המצב לא רק פה.

כרבים, גם אנחנו לא יודעים מה לחשוב בקשר לעובדה שלפתע המוני אנשים שאני מכיר מתפגרים לפתע או חוטפים אירוע הטעון מעורבות חירורגית חמורה, בשל כשל לבבי שאינו מאפיין אותם.

אני מדבר על כאלה שהתחסנו פעמיים. אני תוהה בעיקר על רקע ההתלבטות לגבי מנת החיסון הבאה. התחלואה מתגברת ומתפשטת בעולם ולא נראה שמישהו יכול לעצור את הנגיף. המומחים טוענים זה חודשים רבים, שמדובר בנגיף ערמומי בעל יכולות השתנות בלתי מוכרות למדע וחמור מכך, בעל יכולת הדבקה המחמירה מווריאנט לווריאנט.

מארצות הברית, דרך בריטניה ועד לרוסיה, ממשלות מעדיפות להמנע מנקיטת צעדים משמעותיים מנימוקים פוליטיים ומתוך הבנה שממילא זה לא באמת יכול להואיל. אפילו מדינות אי מחמירות במיוחד כמו ניו זילנד, אוסטרליה, איסלנד ונוספות אינן יכולות להגיע לאפס חולים והדבקות.

המשמעות האמיתית היא שהעולם חייב להתרגל לשינוי מהותי בהתנהגות האנושית שאיננה נשענת על כפייה ממלכתית. האדם החופשי בעולם המערבי אינו בנוי לחיים במשמעת התנהגותית מחמירה כנהוג בסין. עד כה חלו יותר משלושים מיליון בני אדם ונהרגו מיליונים.

תופעות הלוואי הכרוכות בהתחסנות עדיין אינן ידועות ולשם כך חייבים פרספקטיבה של שנים. בינתיים, מתים לי לפתע אנשים מחוסנים שאני מכיר. אפשר לרדת על שאשא ביטון כמה שרוצים, אבל כדאי מאוד לכל אחד לחשוב היטב לפני שהוא מחליט האם להתחסן בפעם השלישית.

אנחנו בהתלבטות. ואתם?

רמי יצהר Rami Yitzhar
עניין מרכזי MerkaziTV

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן