מבזקים

לאחר לידה – מה הדרך היעילה לחזור לעצמנו?

חזרה לשגרה אחרי לידה היא משימה שדורשת השקעה של משאבים מנטאליים ופיזיים. במאמר הבא נלווה אותך מחדר ההתאוששות בבית החולים ועד היום הראשון בעבודה

 

הרבה נשים אחרי לידה מרגישות מוזנחות ולא מספיק נשיות כפי שהיו. למעשה, מדובר על אחת הסיבות העיקריות לדיכאון אחרי לידה והיא שכיחה גם אצל נשים עם מספר ילדים. בפועל אין שום קשר בין מספר ההריונות הקודמים, בריאות האישה בתהליך עצמו של הריון ולידה או אפילו מערכת היחסים עם בני הזוג לבין דיכאון אחרי לידה, והפתרון מתחיל במודעות לבעיה.

במילים אחרות, נשים שמבינות שהן לא היחידות שחוות ירידה משמעותית באנרגיות מיד לאחר הלידה יכולות להתמודד טוב יותר עם ההשלכות. מאותו רגע כל מה שצריך לעשות הוא לגייס משאבים מנטליים ופיזיים ולהתחיל את ההתאוששות בקצב שמתאים לנו.

 

שלב ראשון: התאוששות פיזית אחרי הלידה

 

החזרה לשגרה מתחילה כבר עם השחרור מבית החולים. כל עוד את בחדר ההתאוששות, אין שום סיבה שתדאגי לזוטות אלא רק תאזרי כוחות, תנוחי ותחזרי לגוף את הנוזלים והמשאבים שחסרים לו. בשלב הזה את גם נמצאת תחת פיקוח רפואי, אז סביר להניח שתחושי ביטחון ותקבלי מענה לכל דרישה מצד בני הזוג והמעגל המשפחתי הקרוב.

 

האתגר הראשון יופיע דווקא כאשר תחזרי הביתה. אז תגלי שלא כל הסימפטומים הפיזיולוגיים עברו וקשה לך לבצע פעולות יום יומיות פשוטות. הטיפ בהקשר הזה הוא לעשות את הדברים לאט אך בהדרגתיות, על מנת לא להישאב למצב של מרה שחורה. נסי לחזור לכושר עם תרגילים ספורטיביים שאת אוהבת, טפחי את עצמך באופן שיגרום לך להרגיש טוב ואל תתביישי לבקש עזרה.

 

שלב שני: חזרה לעצמך

 

אחרי כמה שבועות בחופשת הלידה כבר תרגישי טוב יותר עם עצמך ועם התינוק. מטלות כגון התעוררות באמצע הלילה לצורך הנקה יהפכו לחלק מהשגרה שלך ותגלי על עצמך המון דברים חדשים שלא ידעת. נצלי כל רגע של אופטימיות כדי להתעודד ונסי לשאוב כמה שיותר אנרגיות חיוביות מאנשים שנמצאים סביבך.

 

הסוד בחזרה לשגרה אחרי הלידה הוא להאמין בעצמך. קחי בחשבון ששיטות שעבדו לחברות, לקרובות ולקולגות לא בהכרח יעשו לך טוב, אך אין עם זה שום בעיה. רק את יודעת מה הקצב המתאים עבורך לחזרה לשגרה ויש לך את הפריבילגיה המלאה לעשות זאת בצורה שמתאימה לך.

 

בנוסף, יש המון דברים קטנים שבטוח יעשו לך טוב ואותם כדאי שתעשי בלי הילד. השתמשי בימים האחרונים של חופשת הלידה כדי להתחיל להתרגל לפרידה מהתינוק וצאי לטיולים באוויר הפתוח. המשיכי בתחביבים שלך וחדשי את הקשר עם חברים מהמשרד כדי להתעדכן בכל הפרטים החשובים. אחרי היום הראשון בעבודה הכל כבר ייראה אחרת ומה שיישארו לך הם רק הזיכרונות החיוביים.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן