מבזקים

קרמיקה למטבח – עשה ואל תעשה

השימוש באריחי קרמיקה הוא כיום פוץ מאוד באזורים שונים של הבית, במיוחד במטבח ובחדר הרחצה. המאפיינים והיתרונות הרבים והשונים של הקרמיקה הופכים אותה למשטח אטרקטיבי ומתאים במיוחד לאזור הבישול והאכילה בבית, הן מבחינת מראה חיצוני והן מבחינת מספר מאפיינים נוספים. במידה ואתם נמצאים בשלבים שונים של בניית הבית ועיצוב המטבח, או במהלכו של שיפוץ כולל במטבח במסגרתו אתם מעוניינים להתקין אריחי קרמיקה במטבח, מהן הנקודות שחשוב להכיר ולקחת לתשומת הלב? להלן כמה נקודות חשובות, הן של פעולות שכדאי לעשות והן של כאלו מהן כדאי להימנע, בעת בחירת קרמיקה למטבח –

 

אל תעשה – בחירה באריחים הזולים או התמקדות אך ורק באסתטיקה

 

במסגרת הפעולות מהן מומלץ ביותר להימנע ולא לעשות בבחירת אריחי קרמיקה למטבח, ניתן למנות כמה דרכי פעולה שונות –

בתור התחלה, חשוב שלא לבחור את הקרמיקה למטבח אך ורק על פי המראה. נכון, היופי של הקרמיקה הוא אחד הגורמים העיקריים לבחירה בחומר גלם זה למטבח (ובצדק), אך האסתטיקה של חומרי הגלם אינה יכולה להוות את השיקול היחידי. פעמים רבות, האריחים עליהם נדלקתם יהיו מרמת איכות נמוכה יחסית, או כאלו אשר אינם מתאימים למטבח שלכם. במקרים שכאלו לא צריך בהכרח לוותר על אותו "לוק" של אריחים, אלא פשוט להמשיך ולחפש עד שתמצאו אריחים בעלי מראה דומה, אך ברמת איכות גבוהה יותר.

באופן דומה, מומלץ ביותר שלא לרכוש את אריחי הקרמיקה הזולים ביותר שאתם מוצאים – המחיר בא פעמים רבות על חשבון האיכות, ובמקרים רבים שכאלו מדובר יהיה באריחים הניתנים לפגיעה ושבירה בקלות, וכאלו שיהיה לכם קשה, יקר ולא נוח להחליף. כלומר, לא רק שההתמקדות בחיסכון הכספי  אינה צריכה להנחות אתכם בבחירת אריחי קרמיקה למטבח, אלא שהיא עלולה אף להתגלות בסופו של דבר כיקרה יותר.

 

עשה – בחירה נכונה של אריחים איכותיים ויעוץ מקצועי לפני הרכישה

 

ברשימת הפעולות שכן מומלץ לעשות בכל הנוגע לבחירת אריחי קרמיקה לריצוף המטבח, ניתן למנות פעולה אחת עיקרית, אשר תבטיח תועלת מקסימאלית: בחירה נכונה של אריחי הקרמיקה המתאימים ביותר לצרכיכם. כמובן שזו אינה פעולה פשוטה במיוחד ליישום וביצוע, אך בדיוק לשם כך ניתן (ומומלץ ביותר) להתייעץ עם אנשי מקצוע, וספציפית עם אנשי התמיכה והייעוץ של החברה ממנה שוקלים לרכוש את הקרמיקה.

חשוב להבין כי ישנם סוגים רבים ושונים של קרמיקה, הנבדלים ביניהם במגוון תכונות שונות כמו גם ברמת האיכות הכללית. עבור המטבח שלכם ייתכן שיתאימו במיוחד סוגים מסוימים ולא יתאימו כלל סוגים אחרים, ולא תדעו זאת אם לא תתייעצו עם בעל מקצוע מבעוד מועד.

 

במסגרת בחירה של אריחי קרמיקה למטבח אשר יהיו איכותיים ומתאימים ספציפית למטבח שלכם, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים עיקריים המאפיינים קרמיקה באשר היא –

חומר זה הוא עמיד לאורח זמן, מונע החלקה (במידה ומדובר בריצוף הרצפה), ניתן לניקוי בקלות רבה, לא מתעוות או נשבר כתוצאה מחשיפה לחום גבוה (דוגמת הנחת סירים או כלים חמים), עמיד בפני לחות ובפני אש, שומר על צבעו לאורך זמן ועוד כהנה וכהנה תכונות משמעותיות נוספות.

 

בתהליך הבחירה שלכם תנו את דעתכם לתכונות אלו, ועד כמה כל אחת מהן רלבנטית עבור המטבח הספציפי שלכם, וכאמור – התייעצו עם אנשי המקצוע הרלבנטיים. בכל מקרה, חשוב לשים דגש גם (ובמיוחד) על התקנה מקצועית ונכונה, כזו אשר בעדיפות תיעשה על ידי אנשי מקצוע מנוסים. ממרבית היתרונות של הקרמיקה כחומר גלם מושלם לריצוף קירות המטבח ניתן ליהנות בעיקר כאשר היא מותקנת בצורה מקצועית ונכונה, ובהתאם להוראות היצרן. אל תתפשרו על כך!

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן