מבזקים

הספין של ליברמן – סיור ביש״ע נגד נתניהו

חבר הכנסת אביגדור ליברמן לא הוזמן לוושינגטון. מה עושים? ספין מקומי. מפלגתו, "ישראל ביתנו" הגישה הצעת חוק להחלת ריבונות ישראלית על כל בקעת הירדן ליברמן סייר בבקעה ואמר: "מבחינתינו בקעת הירדן זאת ההסכמה הכי רחבה בחברה הישראלית מאז ומתמיד מתוכנית אלון דרך רבין ועד לגנדי.
.
״
אנחנו אמרנו מלכתחילה שנתמוך בכל מהלך שיהפוך את בקעת הירדן לחלק אינטגרלי של מדינת ישראל. אנחנו מקווים שהשבוע או מקסימום בשבוע הבא, כפי שרה"מ התחייב, החוק הזה יובא להצבעה בכנסת.
.
״כמו שזה נראה היום המהלך המדיני שלמענו כביכול רה"מ נסע לארה"ב הוא בעצם מהלך של יחסי ציבור. בסופו של דבר אם בכל מיני תירוצים החוק לא יעלה להצבעה בשבוע הבא זה אומר רק דבר אחד – רה"מ פשוט עשה סיבוב על תושבי הבקעה ובסופו של דבר לא תהיה ריבונות ישראלית לא כאן ולא בשום מקום אחר.
.
״בנוגע לתוכנית המדינית: קודם כל צריך להודות לנשיא טראמפ שהוא ידיד אמת של ישראל. אני מניח שבתוכנית כשהיא תתפרסם נראה ביטוי לדאגה העמוקה לאינטרסים ישראלים. אבל מבחינתינו 35 יום, 5 שבועות לפני הבחירות, להביא תוכנית מן הסוג הזה – זה לייצר פולמוס פוליטי במקום דיון מעמיק על התוכנית עצמה. לכן אני מצפה שקודם כל נתמקד במשימה הקרובה – להעביר את חוק בקעת הירדן.
.
״אני עד עכשיו לא הצלחתי להבין מהי עמדתה של כחול לבן. אצלם אף פעם אי אפשר להבין שום דבר. כחול לבן היא מבחינתינו מפלגת כן ולא. כל מה שצביקה האוזר יגיד כן, יעל גרמן תגיד לא. על כל דבר שיועז הנדל יגיד כן, עופר שלח יגיד לא. לא ברור לנו גם מהי עמדתם לגבי צירוף החרדים לקואליציה. הם מדברים על ממשלה חילונית עם גפני, דרעי וליצמן. גם לא ברור מהי עמדתם לגבי הרשימה המשותפת – האם הם רואים באותם הח"כים תומכי טרור פרטנרים לקואליציה הבאה. אנחנו בכל אופן לא נהיה בקואליציה כזאת.
.
״מבחינת ישראל ביתנו הדברים ברורים – אנחנו נתמוך גם בריבונות וגם בנושא של הקמת ועדת הכנסת. ואם מישהו באמת זקוק לחסינות – זה הציבור מפני כל התרגילים, יחסי ציבור וספינולוגיה של רה"מ".
.
ראש מועצת בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דויד אלחייני: "באני מודה לאביגדור בשם תושבי הבקעה ויהודה ושומרון על התמיכה והחיבוק שאנו מקבלים.
אני שמח ומוקיר את התחייבותו לתמוך בהחלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן כשהצעה כזו תוגש בשבוע הבא".
.
אלחייני התייחס לחשיפת פרטי תכנית המאה: "בעת הנכונה אנו נתכנס ונגבש עמדה ביחס לתכנית. אנו לא נאפשר את הקמתה של מדינה פלסטינית שתפגע באופן ישיר במפעל הציוני בארצנו".
.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן