מבזקים

תובע משטרתי שאיים על עו״ד בביהמ״ש יוענש

השופט דוד אוזן, המשמש נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות המליץ לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד תובע משטרתי לאחר שזה "התנהג בצורה מאיימת כלפי עורך דין במהלך דיון בביהמ"ש".

.

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, כב' הש' (בדימוס) דוד רוזן, מצא תלונה כנגד תובע רישוי עסקים משטרתי מוצדקת. הנציב אף המליץ לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד השוטר בגין התנהלות והתנהגות שאינם הולמים.

.

התלונה הוגשה על ידי עורך דין אשר ייצג מועדון לילה, אשר נסגר על ידי המשטרה. לטענתן המתלונן, באחד הדיונים בבית המשפט הוא האשים את התובע בכך ששיקר בעבר לביהמ"ש. בתגובה ניגש אליו התובע המשטרתי ולחש באוזנו: "בוא איתי לתחנה לאחר הדיון", תוך שהוא משחק בידיו עם אזיקים, אותם נטל משוטר אחר שהיה באולם.

.

בהתייחסותו טען התובע, כי התנהל במקצועיות ובהתאם לתפקידו. לעניין האירוע בבית המשפט טען התובע, כי כאשר הוא דיבר במהלך הדיון, צעק לעברו עורך הדין "מי אתה בכלל", מה שבעיניו נתפס כהעלבת עובד ציבור. בעקבות זאת, ניגש לעורך הדין ולחש באוזנו "האם תבוא אתי לתחנה בסוף הדיון?", על מנת לרמוז על האפשרות שהתובע יגיש תלונה בגין העלבת עובד ציבור, ורק לאחר מכן ביקש אזיקים משוטר אחר שנכח במקום.

.

הנציב קבע בהחלטתו שהתלונה מוצדקת וכי התנהגותו של התובע בבית המשפט היא התנהגות פסולה ואסורה בתכלית.

.

השופט (בדימוס) דוד רוזן: "מדובר במייצג מדינה בערכאות, המופיע מול עורך דין באולם בית משפט, ועושה בכוחו כקצין משטרה על מנת 'להשקיט' או 'ליישר' את עורך הדין המופיע מולו, בדיבור שאינו מתפרש לשני פנים, ומשמעותו ברורה; ומיד לאחר מכן, לגרסת התובע עצמו, נוטל אזיקים לידיו, כמנסה להמחיש ולחדד ב'עקרבים' את דיבורו לעורך הדין, שהעז לדבר נגדו בבית המשפט. כל זאת, במהלך דיון משפטי, כאשר לקוחותיו של עורך הדין חוזים במתרחש מקרוב".

.

בהתאם לסמכותו בחוק, המליץ הנציב למפקד המחוז במשטרה לנקוט בצעדים פיקודיים נגד התובע, שיהא בהם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן