מבזקים

כדורגלני ישראל יחוייבו בהשלמות בנושאי אתיקה מוסרית

בצל פרשת הכדורגלנים ממכבי תל אביב שהסתבכו בשקרים מעוררי מחלוקת של שתי נערות, דירקטוריון מנהלת הליגות הודיע כי עם פתיחת עונת המשחקים 2020/2021 ייערכו לכל הקבוצות והשחקנים בליגת הבורסה לניירות ערך ובליגה הלאומית הדרכות בנושא אתיקה ומוסר הנדרשים ומצופים משחקנים מקצוענים, בדגש על היחסים בין המינים ושוויון מגדרי.
.

היוזמה הוצגה היום בישיבת דירקטוריון מנהלת הליגות בה השתתפו מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אורית סוציליאנו.

.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "הכדורגל הישראלי, השחקנים והקבוצות מהווים דוגמה ומופת בכל הקשור לעשייה חברתית, תרומה לקהילה וחינוך לערכים, אך לצערנו די במקרים בודדים בכדי להטיל צל כבד על כל הענף.

.

הדרכות חינוכיות יוכלו לסייע בידי הקבוצות והשחקנים לקבל החלטות נכונות יותר ולשמור על תדמית הענף והעוסקים בו, אני מודה לאוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה ואורית סוצליאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית על שיתוף הפעולה והסיוע בסדנאות חינוכיות אלו".

.

אוה מדז'יבוז, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה: "שחקני כדורגל מקצוענים מהווים מודל לחיקוי ולהערצה בקרב ילדים ונוער כמו גם מבוגרות ומבוגרים. גם אני כילדה נשאתי עיניים בהערצה אל אלי אוחנה, לא רק כשחקן כדורגל מצוין אלא גם כמודל לחיקוי.

.

 

היוזמה והרצון של מנהלת הליגות לכדורגל לחדד, להדגיש וגם ללמד סוגיות מוסריות וערכיות בקרב השחקנים המקצוענים מעידה על תפיסת עולם ערכית חשובה. יש מקום לפעילות כזו ויש חשיבות גדולה לאמירה ברורה מצד מודלים לחיקוי כיצד נכון להתנהל ולהתנהג גם מחוץ למגרש".

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן