מבזקים

איך מסתגלת האסירה ציפי רפאלי? טוב ששאלתם

ציפי ובתה בר רפאלי, שהורשעו בעבירות מס בהיקף של 25 מיליוני שקלים, משלמות את המחיר. האימא בכלא, הבת בעבודות שירות. בסוף בסוף, אין הקלות סלב. לפעמים להיפך. ככל שאתה גבוה יותר הנפילה כואבת יותר.

 

״ישראל היום״ יפרסם מחר סיפור מעניין על חייה של ציפי רפאלי בכלא נווה תרצה. הרושם הכללי הוא שהתרגלה די מהר לשגרת החיים שלה בשנה הקרובה בנווה תרצה.

 

כתב התרבות של העיתון, ערן סוויסה, מספר כי ביום ראשון לפני שלושה שבועות, במוצאי ראש השנה, ארזה ציפי רפאלי את חפציה, על פי רשימה מיוחדת שקיבלה משירות בתי הסוהר. בבוקר שאחרי היא כבר נכנסה.

.

מייד עם כניסתה לכלא קיבלה רפאלי (65) את מדי האסירות – מכנסי ג'ינס וחולצה בצבע תכלת. היא נשלחה לחדר מבודד ב"אגף הסינון", כמתחייב בתקופת הקורונה לגבי כל אסיר חדש, ושהתה בו עשרה ימים. את הזמן העבירה בקריאה ובצפייה בטלוויזיה שבחדר.

.

היא הורשתה לצאת מהחדר להתאווררות רק למשך שעתיים ביום – בין השעות 11 ל-12 ובין 15:00 ל-16:00. בשעות הללו היא גם הורשתה להשתמש בטלפון.

.

בימים הראשונים העדיפה רפאלי להתקשר רק לבני המשפחה הקרובים מאוד – בעלה רפי וילדיה.

*בני המשפחה אומרים:* "היא נשמעת טוב מאוד ומנסה לשמור על מצב רוח סביר. בהתחלה חששנו שאולי היא קצת מעמידה פנים כדי שלא נדאג לה, ובאמת היו כמה שיחות שהרגשנו שיותר קשה לה. היא התכוננה לגרוע מכל, ועכשיו היא אומרת שהשד לא כל כך נורא כמו שהיא דמיינה. היא סיפרה שיש רגעים שקצת משעמם, ויש גם רגעים קשים. היא מנסה לחשוב רק על הטוב, והסגל מתייחס אליה יפה".

.

בסוף השבוע שעבר עברה רפאלי מאגף הסינון אל האגף הרגיל. רפאלי סיפרה לבני המשפחה כי היא מתעוררת מדי בוקר בשעה 05:00, לספירת האסירות. אחר כך היא יכולה לחזור לישון, או לאכול ארוחת בוקר ולהתחיל את היום. בשלב הזה אין פעילות בבית הסוהר, בין היתר בגלל החגים ובשל אילוצי הקורונה.

.

אחרי החגים היא צפויה להשתלב בקבוצה טיפולית. רפאלי ביקשה לתרום מניסיונה לאסירות אחרות, ומקווה להשתלב באחת מקבוצות החינוך. "היא מרגישה שיש לה מה לתת, והיא תשמח לעשות את זה", אומרת חברה קרובה.

.

*בכתבה בלעדית של כתב התרבות ערן סויסה, שתתפרסם מחר (ו') במוסף ״שישבת״ של ״ישראל היום״ נפרסם בכמה כסף רשאית רפאלי להשתמש בחודש, על מה היא בזבזבה 750 שקלים ביום הראשון, עם מי היא חולקת את התא ומה הדבר האחרון שעשתה לפני שנכנסה לכלא?

 

כאמור, מחר בישראל היום.

 

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן