מבזקים

שינוי ברשימת המדינות המותרות והאסורות בשל הנגיף

קבינט הקורונה החליט לא להטיל בינתיים הגבלות נוספות ולהכיל את המצב הקיים כדי לבחון האם האמצעים שננקטו יביאו לדיכוי התפשטות הזן ההודי.

קודם לכן, בישיבה השבועית של הממשלה אושרו תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה הכוללות בין היתר את הדרישה כי כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחוייב למלא הצהרה טרם יצאתו מישראל, ובה התחייבות שהוא אינו נוסע לאחת המדינות שהיציאה אליהן הוגדרה אסורה, אלא אם אושרה על ידי ועדת חריגים. כמו כן, אושר כי חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. עוד נקבע כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו.

עוד הוחלט כי אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי. עוד הוחלט כי אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה יוגדר ככזה שביצע עבירה פלילית ויינתן לו קנס מנהלי בסך 3,500 שקלים.

משרד הבריאות גם צירף את בלארוס וקירגיזסטן לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, לעומת זאת, המלדיביים ונפאל הוסרו מהרשימה. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום את: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיזסטן ותוניסיה.

כמו כן, אסורה יציאת אזרחים ותושבים ישראלים, למעט חריגים שאושרו על ידי ועדת חריגים, למדינות ברמת סיכון מרבית: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן