מבזקים

השוד בבית ערן זהבי: אכזריות כזו חריגה ומוזרה

השוד האלים בביתו של הכדורגלן ערן זהבי בפרברי העיר אמסטרדם, בעת שהכדורגלן היה במועדונו באיינדהובן מתכונן למשחק ליגה, לא זכור שכמותו כלל. לפי הפרסומים בתקשורת המקומית מדובר בשוד אלים ואכזרי באופן נדיר וחריג במיוחד.

זהבי אמר למחרת התקרית: "מקרה לא נעים, הרבה מעבר לפריצה רגילה לבית וגניבת רכוש". הוא ביקש "לכבד את הפרטיות שלנו כרגע כדי שנוכל לעכל את הדברים".

אמנם מקרים של גניבות, התפרצויות וגרימת נזקים בבתי עשירים, לרבות כדורגלנים כבר ארעו במקומות שונים בעולם אבל תקרית כזו לא מוכרת. על פי הדיווחים בתקשורת ההולנדית, שני רעולי פנים חדרו לבית הפרטי השכור של המשפחה בעת שבמקום שהו האישה שי זהבי ושלושת ילדיהם הקטנים. הפורצים ידעו בדיוק מה הם מחפשים.

ככל הנראה ניסתה האישה להתחכם וטענה שאינה יודעת היכן הכסף והתכשיטים ושאין לה את הקוד של הכספת. השודדים כפתו את הילדים איימו עליה בנשק שכוון לראשה, כנראה גם גזזו חלק משערותיה. על פי הדיווחים, האישה אולצה להתקשר לערן לספר לו על השוד המתקיים בביתה ולקבל את הקוד הנחוץ להם.

ערן שיתף את חבריו לקבוצה במתרחש תוך כדי התקרית כשהקבוצה שוהה באוטובוס שלה. והכל היו המומים. השחקן עזב ונסע הביתה בליווי צמוד מרחק של כשעה נסיעה. בינתיים השודדים נטלו כסף ותכשיטים והסתלקו.

המשטרה המקומית חוקרת ובין היתר נבדקת האפשרות שהשודדים הכירו את ערן ומשפחתו היטב.

"פתאום ראינו שמשהו לא בסדר קרה", אמר חברו של זהבי בפ.ס.וו, דנזל דמפריס. "היינו המומים וחסרי אונים. זו הייתה מכה קשה עבורנו לפני המשחק. חווינו הכל בשידור חי. זה לא ייאמן שדבר כזה קורה. אחרי זה היה לנו קשה כקבוצה והתעקשנו להשיג את הניצחון עבור ערן בזמן שקיווינו שהכל יהיה בסדר".

פיליפ מקס הוסיף: "אלו לא היו אחר הצהריים קלים, אבל אמרנו שאנחנו חייבים לנצח עבורו. לפני שהוא עזב, ערן אמר לנו שאנחנו חייבים להתרכז במשחק. למרבה המזל אף אחד לא נפצע. כמובן שקיבלנו מוטיבציה נוספת לנצח והצלחנו".

"זה אירוע מאוד מטלטל עבורו. ואני מאחל לו ולמשפחתו שיהיו חזקים", טען מרקו ואן חינקל, ששמע את זהבי מדבר בעברית באוטובוס ומיד הבין שמשהו לא בסדר. "אני מקווה שהם יתאוששו מזה מהר".

המאמן רוג'ר שמידט המכיר את ערן עוד מסין: "זה נורא מה שקרה. באמת נורא. במצב הקשה הזה היינו צריכים להישאר מרוכזים וניצחנו במשחק חשוב. מה שקרה לערן, כמובן, מאפיל על כך".

הפרשה זוכה להתעניינות גם בקרב גורמי ביטחון ישראליים  שגרירות ישראל בהולנד וגורמים נוספים מטפלים במצב. משפחתו של ערן ומשפחתה של שי קיבלו את הסיפור בתדהמה ובדאגה גדולה  מן הסתם, האישה והילדים ישובו לארץ בהקדם  ערן מסיים את העונה עם קבוצתו בעוד כשבועיים עדיין לא ברור לאן מועדות פניו בעונה הבאה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן