העטיפה לא פחות חשובה מהמוסיקה. לפעמים אפילו יותר

העטיפה היתה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מהמוסיקה. עטיפות של תקליטים מסויימים היו כה משמעותיים חברתית עד שהפכו סמל, אות ומופת המייצגת תקופה – לעיתים יותר מהמוסיקה שעל גבי התקליט, ובהמשך הדיסק. למשל מעבר החצייה של הביטלס, הלשון המשורבבת של הרולינסטונס, הבננה של אינדרגאונד וולווט, הפריזה של הפינק פלויד ועוד ועוד.

.

גם היום חשוב לא רק להתמכר למוסיקה אלא גם לצפות ברזולוציה גבוהה ועל מסך אינצ׳ים ענק בטלוויזיה חכמה בקליפים. טמונות שם חוויות מרהיבות בעיקר בימי מצור כפוי אלה.

ואין לפסוח על העטיפה הווירטואלית של להיטים ואומנים מופלאים שמעבירים את חיינו בהנאה אין קץ. הנה אחת כזו של מה שאני מאזין לו כרגע.

.

אגב, למרבה הצער, בישראל אין ולו עטיפת תקליט אחד משלנו שהפכה אגדה וחבל. מצד שני, יש לנו מוסיקה ייחודית נהדרת.

.

רמי יצהר

Rami Yitzhar

שיתוף:
מאמר קודםתבוסה לגנץ: ריבלין לא מאריך לו את המנדט
המאמר הבאמחקר מדעי: כלואי הקורונה סובלים מבעיות נפשיות חמורות ויש גם פתרון

עיתונאי, שדרן, עורך ויזם תקשורת. חבר נשיאות מועצת העיתונות והתקשורת בישראל. מנחה NLP מאסטר וטריינר. מנהל ״המכללה לחדשנות״. עבד כשדרן, עורך ומגיש ב״קול ישראל״ ומשדר בגל"צ. קצין בכיר בצה״ל, שירת כקצין חקירות בכיר במצ״ח. ערך את בטאון חיל הים ״בין גלים״ ואת בטאון המשטרה הצבאית ״הד חמ״צ״. ערך את בטאון הסטודנטים ״יתוש״ של אוניברסיטת תל אביב. בהשכלתו בעל תואר שני בתקשורת, יועץ ארגוני ומגשר. עורך ״עניין מרכזי״ מאז שנת 1999. העיתון מפרסם חדשות וסקופים ללא תלות בשום גורם פוליטי או עיסקי. עצמאי, בלתי תלוי ואינו מהסס לומר את האמת גם בתנאים מסובכים.