מבזקים

זמיר: הסגר מיותר, בלתי הגיוני ומזיק

שר התיירות אסף זמיר מכחול לבן מסביר הבוקר לפני ישיבת הממשלה: למה אצביע נגד הטלת סגר מלא מחר בישיבת הממשלה?

.

אין ספק שהעליה הדרמטית בתחלואה מחייבת צעדים דרסטיים. נראה לי שזה ברור לכולם. ועדיין- סגר מלא על כל המדינה בחגים הוא צעד קיצוני מדי ובעל משמעויות כלכליות שתעשיות שלמות לא תתאוששנה מהן. לכן אצביע נגד ההחלטה להטיל סגר מלא מחר בישיבת הממשלה.
.

אין סיבה למנוע את פעילות הצימרים שאין בהן כלל הדבקה. אין סיבה למנוע לחלוטין פעילות מלונאית בערים ירוקות בחודש הכי חשוב של השנה. אין סיבה לסגור לחלוטין מסעדות בעוד שמאפשרים התכנסויות בבתי הכנסת ואירועי התרבות שחזרו סוף סוף בקפסולות באויר הפתוח מתנהלות בינתיים למופת.

.
בהישגיה המעטים של ממשלת האחדות שלנו ניתן למנות בין היתר את הקמת קבינט הקורונה ומינוי פרויקטור לאומי שיוביל בענייניות ומקצועיות את ניהול המשבר.

.
הפרויקטור בנה תכנית נבונה עניינית והוגנת ותפקידנו לאשר את המלצתו ולקדם אותה. אני יודע שזה מייצר קשיים פוליטיים. במדינה מפולגת כמו שלנו, עם בעיות משילות בחלקים של החברה שקיימות מאז ומעולם- לא פשוט להגיד למישהו שחלה עליו מגבלה ועל אחר לא. מסובך חברתית פוליטית להגיד כאן ילמדו וכאן לא. ומסובך מאד לאכוף פתאום את החוק במקומות שבהם לא אכפו שנים. הכל נכון. אבל, בדיוק בשביל זה תמכנו בהקמת ממשלת אחדות- כדי שבנקודת הזמן הקריטית הזאת – אפשר יהיה לקבל החלטות נכונות גם אם הן מלוות בקושי פוליטי וחברתי. וזה לא רק עניין דתי או גאוגרפי. הפרות מקוממות יש בכל מקום, ממועדון לילה בחיפה השבוע דרך חתונת ענק של חסידים בחיפה.

.

ממסיבת אירוסין ענקית בשרון ועד חתונות ענק ביישובים ערביים בצפון. אף אחד לא נותן פה דוגמא, כולל חלק מחבריי בכנסת ובממשלה, וזאת התוצאה. ועדיין- יש מקומות שבהם יש מיעוט של הפרות. מקומות שבהם רוב האנשים מקפידים ולכן התחלואה בהם נמוכה- והאחריות שלנו היא לאפשר את המשך החיים במקומות הללו, תחת מגבלות, ובמקביל לייצר סגרים באיזורי תחלואה קשים.

.

יש עוד חלופות מידתיות יותר. המאבק בקורונה הוא פרויקט מתמשך של קניית זמן עד לחיסון ולמידה לחיות לצד הנגיף כל עוד אין חיסון בכדי לא למוטט לאנשים את הפרנסה ואת החיים באופן כללי. סגר מלא עדיף על קריסת מערכת הבריאות- אבל חובה לתת צ׳אנס לרמזור שעבדו עליו כלכך קשה ושהיה כלכך מורכב לאשר אותו לפני שאנחנו פונים לצעדים דרסטיים יותר.

.

לא להיכנע לפוליטיקות הקטנות. חובה עלינו להתרומם מעל לאינטרסים צרים בכדי לקבל החלטות מיטביות עבור הציבור.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן