מבזקים

איך צריך לבחור וופורייזר (מאייד) ובאיזה טווח מחירים?

כמעט כל מעשן קנאביס כבר שמע על הוופורייזר, אולי מחבר או החברה, אבל לא כולם מבינים על מה המהומה ומדוע אנשים מתלהבים. וגם אם כבר השתכנעתם שוופורייזר הוא הדבר הנכון גם עבורכם, עדיין לא ברור מהם הפרמטרים שהופכים וופורייזר לטוב ואיכותי, מה יותר ופחות מתאים לכם, ואיך מאזנים את הכל מול מסגרת התקציב העומדת לרשותכם. אז במאמר הבא נעשה סדר בדברים. שווה לקרוא.

 

קצת על וופורייזר

טוב, אז אם אתם בשלבים הראשונים של חיפוש אחר וופורייזר, כדאי שתדעו עליו כמה דברים מעבר לסיפורים והשמועות שעוברים מפה לאוזן. מדובר במכשיר עישון על בסיס טכנולוגיית אידוי, והמשמעות המיידית היא שאתם אמנם מעשנים את הקנאביס אבל לא מכניסים לריאות עשן שאינו בריא. השם וופורייזר אולי נשמע קצת גדול ומורכב, אבל בעברית זה הרבה יותר פשוט: מאייד, ובאמת מדובר בכלי מאוד יעיל ופשוט. הוא בנוי מתא שאליו מכניסים את החומר שרוצים לאדות, וכן מתא חימום שבעת ההפעלה מביא להתחממות מהירה של האוויר, ומכאן לאידוי של הקנאביס. כך אתם מקבלים כמה יתרונות: גם יותר בריאות וניקיון, גם יותר נוחות, וגם חומר יותר מרוכז וסמיך – מה שאומר חיסכון לטווח קצר וארוך בתצרוכת הקנאביס שלכם.

זהו הוופורייזר על קצה המזלג, ולפני שנעבור להבדלים בין המכשירים השונים ולבחירתם הנכונה, כדי לומר שהשימוש במכשיר זה מעט שונה מעישון. כאמור, אתם רק צריכים לקרוס את פרחי הקנאביס ולהכניס לתא הייעודי, ואחר כך לבחור את דרגת החימום המבוקשת. כעת, בניגוד לעישון עליכם לקחת שאיפות יותר איטיות, אחידות ועמוקות, בערך 5 שניות לכל שאיפה – היוצאת מאזור הסרעפת והריאות ולא מהגרון והשפתיים.

 

הבדלים בין המכשירים השונים

בשוק מוצעים לא מעט מכשירים בטווח מחירים המתחיל במאות שקלים בודדות ומגיע עד לכאלף שקלים, אולם יש גם מכשירים יקרים יותר. מדוע פערי המחירים? בראש ובראשונה, כמו בכל תחום יש את האיכותיים יותר ופחות, כאשר וופורייזר מומלץ אינו מכיל פלסטיק, אינו מתחמם, מגיע מחברה מוכרת ורצינית (עדיף מארה"ב), וגם עם אחריות מורחבת. אז מבחינת הבחירה במכשיר המתאים לכם, הדבר אמנם תלוי במסגרת התקציב אבל מה שחשוב הוא לא להתפשר על איכות. קנו מספק רציני שזהו תחום מומחיותו, ותהיו בטוחים ככל האפשר בקניה. לעיתים קרובות הפערים בין מכשירים אמינים ואיכותיים אינם משמעותיים, רק שהצרכן לא יודע לזהות מה טוב, וגם אם יש הבדלים עדיף להוציא קצת יותר למען הבריאות וחוויית השימוש שלכם.

מעבר לכך, יש הבדלים בין המכשירים במספר פרמטרים עקרוניים. לדוגמא, הבדל מהותי הוא בין וופורייזר נייד לנייח – שנקרא גם שולחני.במקרה האחרון מדובר במכשיר שחייב להיות מחובר לרשת החשמל בבית ולכן לא תוכלו לקחת אותו ממקום למקום. מאידך, וופורייזר נייד עובד על סוללות נטענות ולכן תוכלו לצאת איתו לכל מקום. אז מה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, הוא האם אתם מתכוונים לשאת הוופורייזר שלכם אל מחוץ לבית, או שמא תעדיפו מכשיר קבוע.

 

למה עוד להתייחס?

עוד נושא שכדאי לכם לבחון הוא את שיטת הולכת החום של הוופורייזר. באופן כללי יש שתי שיטות מובילות כיום – הראשונה היא הולכה – Conduction, והשנייה היא הסעה – Convection. שיטת ההולכה היא היותר זולה ויותר וותיקה ומבוססת על חימום מהיר, ישיר ופשוט. הדבר יתבטא בבעירה מינימאלית ולכן תקבלו יותר אדים ועשן שיהיו גם יותר סמיכים, יבשים וחמים. אם מעולם לא התנסיתם בוופורייזר, אולי שווה ללכת על מכשיר של חימום בהולכה, פשוט כי הוא יותר זול, ואם אתם מעשנים ייתכן שתעדיפו את החוויה שלו שנותנת תחושה דומה של צריבה בגרון.

לעומת זאת, שיטת החימום בהסעה היא היותר חדשה, ויש לה יתרונות מבחינת הבריאות והחוויה. בניגוד לשיטת ההולכה, במכשירים אלו אין מגע ישיר של תא המילוי בתא החימום, ולמעשה הקנאביס מתחמם על ידי אוויר חם מאוד שמוסע אליו. התוצאה היא אידוי בלבד ללא שריפה, עם טעם נקי וחזק, ופחות אדים יחסית לשיטה הקודמת. לכן, אם יש לכם ריאות יותר חלשות, אם הבריאות יותר חשובה לכם, אם אינכם מעשנים, אם יש לכם בעיות רפואיות, ואם אתם מוכנים להיפרד מעוד כמה מאות שקלים – זוהי הבחירה הנכונה עבורכם.

 

צריך גם לדעת ממי לקנות

אם תחפשו וופורייזרים ברשת תגיעו לאינספור אפשרויות, חלקן בישראל ורובן כמובן בחו"ל. לכן, אחת הנקודות המשמעותיות בבחירת וופורייזר היא לדעת ממי לקנות, ולזכור שבשוק מסתובבים מכשירים באיכויות שונות. קודם כל, מומלץ לחפש חברה שמתמחה באביזרי עישון ומחזיקה את המכשירים המתקדמים ביותר בתחום, אך בתוך כך מציעה אפשרויות בטווח מחירים נרחב. שנית, העדיפו ספק שכל המוצרים המוצעים על ידיו הינם מקוריים ומבית מותגים עולמיים מוכרים, בעלי אישור של מכון התקנים. מכשירים כאלו אינם מתחממים ולא מכילים פלסטיק, מתאימים לתפרחות ומיצויים, ויוצעו על ידי הספק עם הולכת חום היברידית או אמיתית. כל זאת, בדגש על מחיר משתלם ותחרותי. כמובן שכדאי להיות צרכנים נבונים ולבצע השוואת מחירים בין וופורייזרים רלוונטיים עבורכם, ולבחור בדיל הכי משתלם כל עוד הוא בא ממקום רציני ובטוח, לא מאיזו כתובת מסתורית בחו"ל.

 

ובסופו של דבר, ייתכן שגם אחרי קריאת המאמר הזה עוד יהיו לכם שאלות לגבי בחירה נכונה של וופורייזר המתאים לצרכים ולמסגרת התקציב שלכם. אם כך, אל תתביישו ופנו אל החברה המוכרת את המכשירים. אם מדובר בחברה רצינית בוודאי ישמחו לספק לכם שלל הנחיות, טיפים והמלצות, ויעזרו לכם להגיע אל הבחירה הנכונה ביותר.

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן